Kenyataan Hidup

  Assalamualaikum.
okayy, aku nak cerita.terus. tade ye nak kias kias. yelah kan biasa ye aku membebel dulu. kan ? HAHA  banyak ye KAN, kan ? Booooooo !

   okay . malam pada hari khamis 14/3 aku balik Batu Pahat. sampai je dah pukul 4setangah pagi then terus aku tidur. Pukul 8 aku dah ready nak pergi Hospital Sultanah Nora Ismail. sebab apa? asal aku nak check up biasa sebab batuk aku dah lebih sebulan.

   Mula mula dia ambil tekanan darah aku, then tiba tiba doc tu bawak aku ke satu wad yang penuh dengan nurse practical lelaki yg comel comel kacak kacak tuuuu ! gatal kan ? HAHA cuci mata je.
tibetibe dia suh baring atas katil then dia buat tapak means tempat nak masuk air tu. pehhhh sakit tak hingat lah kan ! sakit gileee. sampai aku marah dekat nurse tu ' Sakit lah!!! " HAHA sorryyyy.

haaa. ni lah hasil yee. dia masukkan air . then doc datang . tanya beribu soalan. bla bla bla bla...
lepas tuuu, dia kata tekanan jantung aku rendah . so, dia buat ape tah . kepit tangan kiri kanan kaki kiri kanan then dia letak wayar bebanyak dekat dada aku. mula mula aku takot sangat tapi tade pape .HAHAHA.

lepas tu nurse bawak aku pegi xray. part ni aku benci .aku terpaksa buat xray banyak kali sebab takjelas. grrrr geram tahu tak .
then dia hantar balik dekat wad yg banyak nurse comel kacak tuuu . hihihi .
aku kena pakai oxygen sebab aku sesak nafas, jantung aku takkuat. haaaa, doc tu amek darah . sakit gile nak mati oiii. aku rasa masa dia amek darah tu, dunia aku kebah ! haishh. rasa nak tumbuk doc tu .tu haa kat bahagaian tepi kanan tu . sumpah sakit .

then aku dimasukkan ke wad yg sebenar
dekat wad ni lah aku menangis sebab doc amek darah lagi, dia masukkan ubat dekat tangan aku.

Haa yang masukkan ubat dekan tangan sumpah sakit. gila sakit. sebab ubat tu ke urat terus. tiga kali masuk, tiga kali aku menangis .bayangkan kauorang tengah tido. tetibe nurse datang pepagi buta nak masukkan ubat . tak ke terkejut . HAHA
lagi terkejut sedar 3pagi doc datang nak amek darah. tu sumpah kena maki dalam hati . HAHA tapi menangis tak berlagu lah. Dia amek dekat bahagian tangan tu haaaaa. gambar sebelah. belum cucuk aku dah menagis. HAHA

then pukul 7stengah nurse tetiba datang, dia datang masukkan ubat lagi . aduhhhh , menangis lagi . HAHA . pastu pukul 3petang  doc datang. nak ape lagi ?! HAHA dia nak amek darah lagii !! kali ni aku kena dekat lengan pulak

 then dia kata nak amek air dekat paru paru tapi dengan cara yg sama nak amek darah.
gileee dia nak amek guna cucuk jarum je. memang aku seksa lah . aku dah menangis bagai nak rak. memang nangis gile gile. akhirnya takjadi .
tapiiii . sekarang aku kena makan ubat selama 6bulan
kalau aku tertinggal. aku kondem. aku dapat susah .
see betapa besar ye aku kena makan ubat tu waktu pagi.


Thankyou stalk-ing me , do again !

No comments: